Trzeba multiwitaminy?

Trzeba multiwitaminy?Około 50 procent dorosłych biorą jakiś suplement diety. Ale naprawdę musisz мультивитамин?

Dla większości z nas najlepiej otrzymywać witaminy i minerały z zbilansowana dieta, która zawiera dużo owoców, warzyw i pełnych ziaren. Ta jedzenie zapewnia również inne ważne dietetyczne podstawy jak włókno, i fitochemikalia such as przeciwutleniacze.

W rzeczywistości, badania pokazują, chocolite że wiele dodatków witaminy nie zwiększają życie lub nie zapobiegają chorobę.

Kto może być witaminy suplement diety?

Może trzeba w dodatku, jeśli należą do jednej z tych kategorii:

Kobiety, które karmią piersią, w ciąży lub planujesz być w ciąży

Potrzebujesz więcej kwasu foliowego, wapnia i żelaza, aby pomóc zdrowy rozwój dziecka i zachować własne zdrowie. Porozmawiaj ze swoim lekarzem na temat przyjmowania witamin lub suplementów witaminowych dla kobiet w ciąży. (Więcej informacji na temat ciąży i opieki nad noworodkami i problemach z zasilaniem dla kobiet karmiących piersią.)

Dziewczyny i kobiety

W pewnych momentach swojego życia może być zwiększone zapotrzebowanie na żelazo, wapń i witaminę D. te potrzeby zazwyczaj można zaspokoić za pomocą odpowiedniej, zbilansowanej diety. Skonsultować się z lekarzem przed podjęciem poszczególne suplementy witaminowe, zwłaszcza żelazo, ponieważ wysokie dawki mogą utrzymywać się w organizmie i gromadzenia się do toksycznych poziomów.

Osoby w wieku powyżej 50 latOsoby w wieku powyżej 50 lat

Może być konieczne dodatkowe witaminy B12. Dla mocnych kości, nie zapomnij, aby uzyskać wystarczającą ilość witaminy D i wapnia. Badanie na innych suplementach witaminy i kopaliny było pomieszane. Porozmawiaj z lekarzem o swoich szczególnych potrzebach.

Ludzie ze specjalnymi problemami dietetycznymi lub ograniczeniami

Ludzie z karmowymi alergiami, ludzie, którzy podążają za wegetariańskie dietą, lub ludzie diagnozujący z specyficznie witaminą lub mineralnym niedoborem mogą pomóc od przyjmować suplement. Porozmawiaj ze swoim lekarzem na temat sposobów rozwiązania konkretnych potrzeb w zakresie opieki zdrowotnej.

Wybór dodatków

Jeśli musisz brać witaminy lub mineralny dodatek, rozważa te dyrektywy:

Nie oczekujcie, że oprócz kompensować zła dieta.

Witaminy High-priced lub brand-name nie lepszy niż sklep lub rodzajowe Gatunki z takimi samymi poziomami witamin i minerałów.

Sprawdź terminy przydatności do spożycia. Rzuć daleko od wydychanych dodatki, i nie kupić dodatki, które tracą ważność, zanim można liczyć zakończyć pojemnik.

Powiedz swoich lekarki i farmaceuty jeśli akceptujesz wszelkie dodatki, to gdy mogą one wchodzić w interakcje z lekami.

Znaleźć informacje dotyczące roślinnych produktów leczniczych, suplementów diety, witamin, minerałów i innych naturalnych produktów w naszej bazie naturalnych leków.

Ile będzie za dużo?

Coraz więcej niż polecający poziomy witamin i minerałów mogą być właśnie równie poważne jak mieć niedobory.

Twoje ciało otrzyma ono pozbywa się nagłych witamin rozpuszczalnych w wodzie (such as witaminy B i C) w moczu. Jednak, nadzwyczajne ilość minerałów i fat-soluble witamin (Witaminy A, D, E i K) są przechowywane w ciele i mogą przystępować toksyczne poziomy jeśli są one zniszczone w nadmiarze nad długim okresem czasu.

Także duże dawki niektórych witamin i minerałów mogą zrobić inne witaminy i minerały mniej skuteczne i mogą kolidować z niektórymi lekami.

Jeśli jeść zrównoważonej diety i przyjmuje nie więcej niż codziennego поливитаминной suplementy, będzie trudno „przedawkowanie.”Zaleca się jednak z lekarzem przed podjęciem dodatkowe dodatki lub indywidualne witaminy lub minerały.

Uzupełnienie braków w diecieUzupełnienie braków w diecie

Spróbuj wypełnić witaminowe i mineralne spacje konkretnymi produktami lub wymienić produkty z niską zawartością składników odżywczych na bardziej bogate w składniki odżywcze, których brakuje.

Wyrobić w sobie nawyk czytania etykiet na produktach i porównywać zalecanych witamin i minerałów, co jesz.

Może to być przydatne prowadzić dziennik żywności (PDF) do nagrywania średniego spożycia witamin i minerałów.